.

.

2015. július 14., kedd

Owari no Seraph kritika by Yuu Solk

Ez az első animém, amiben nem kötik a vámpírt az egyházhoz, bár túl sok vámpíros történetet még nem láttam.

Adott egy összeomló világ, ahol a felnőtt lakosság nagy részét valami vírus zabálja fel, a gyerekeket meg vámpírok gyűjtik be. Itt nő fel Yuichiro és Mikaela, akiket leginkább Yu-nak és Mika-nak fogunk megismerni. Egyébként, mire ők valamiféle felnövést produkálnak a vírus már tárgytalanná válik, nem tudjuk honnét jött, tart-e még, van-e/volt-e valami ellenszer, egyszerűen nem beteg senki. Mondjuk ez nem is számít, hiszen a fő történéseket nyilvánvalóan az emberi maradék és a vámpírok közötti hatalmi harcok alakítják. Nagy valószínűséggel már a legelejétől fogva, mivel a vámpírvárosban cseperedő két fiatal fiú, az akkori családjukkal, el akar szökni, de Ferid Bathory, aki nyakig benne van az egészben, megállítja őket és csak Yu-nak sikerül kiszabadulnia. A kis szökevényre a császári démonhadsereg talál rá és elviszik vámpírölő képzőbe, ahol persze nem tud megülni a hátsófelén. Yu már mániákus módon ki akarja irtani a családja halálát okozó vérszívókat, de túl gyenge. A kiképzések során átmenve viszont a vége felé alkalmassá válik már a fronton való harcra.

Akcióra leginkább az elején meg a végén számíthatunk, a közepe egy magyarázó rész, ahol bemutatják az embereket a démonoknak, meg ilyesmik. Az eddig történtek alapján azt mondanám, az egészet Ferid és Guren hajtja előre, annak ellenére, hogy nem ők a legfőbb vezetők. Az utolsó rész legvége miatt már arról sem vagyok meggyőződve, hogy ez a kettő nem szövetkezett. Az Owari no Seraph tartogat még ehhez hasonló kérdéseket felvető jelenetet bőven, lesz min gondolkodni.

Egyébként felbukkannak benne híres történelmi személyek nevei is, mint a Bathori vagy a Tepes. Nem vagyok egy vámpírszakértő, de gyanítom, hogy a többi x-edik ős vámpír neve is valamilyen vámpírmítoszhoz köthető egykor élt ember neve is egyben.

A karakterek egész színesek egy apokalipszishez képest. Guren egy igazi faszkalap benyomását kelti, de a színfalak mögött csak az emberiség túléléséért küzd, Yoichi egy olyan gyerek, akit leginkább a Máltai Szeretetszolgálatnál képzelne el az ember, nem egy démonokat fegyverként használó vámpírirtó osztagban, Shinoa egy nemes, akinek az álarcán sose látunk át, meg persze a főszereplő. Yu szemszögéből követjük az eseményeket, de különösebben nem tudunk meg róla sem semmit, ki akarja irtani a vámpírokat, keményen viselkedik, de belül jógyerek.

A vámpír részről sok mindent nem tudunk meg, Ferid és Mika szerepel legtöbbet, de az is elenyésző. A rengeteg emberi történés elnyomja a vámpírvilágban játszódó szálakat, hiszen majdnem egyik részről a másikra változik minden. A gyors tempó viszont nem rontja el az Owari no Seraph-ot, sőt, azt mondanám, hogy esélyes az év legjobbja címre. Ajánlom mindenkinek, akit nem zavar az erőszak.

Azok se szomorkodjanak, akik a végét látva azt hiszik ennyi volt, a 15/10 szám szerepel az utolsó másodpercekben, vagyis valószínűleg októberben jön az új évad, amit az is megerősít, hogy a téli szezonális animék listájában ott figyel az Owari no Seraph 2.

Pontszám: 10/10

2 megjegyzés:

  1. Nekem csak 2 észrevételem van, ha nem bánod a kritikát.: 1. Shinoa viselkedése harcközben megváltozik. Észre lehet venni, mind az arckifejezés, a döntései, és perce az arcára neki ül ki leginkább a félelem. Az meg igaz, hogy nem látunk az álarca mögé, de harcközben nincs szokványos viselkedése.
    2. Kihagytad Kimizukit.
    Ennyi észrevételem van. (Meg Kururól is írhattál volna pár szót.)

    VálaszTörlés
  2. Igaz, Kimizuki kimaradt, valamiért nem tűnt fontos szereplőnek, amikor írtam a kritikát, nem mintha most annak tartanám, de megérdemelt volna egy mondatot ő is. Krul-ról pedig azért nincs szó, mert összesen két értelmes jelenete van, így mellékszereplő egyelőre, még az is előfordulhat, azért mutatták, hogy a második évadban ne egy hirtelenjében előrángatott szereplő benyomását keltse. Viszont itt még jelentéktelen, mert hiába hirdet háborút, észre se lehet venni.

    VálaszTörlés